A visual experiment inventively exploring the possibilities of capturing a three-dimensional space with a two-dimensional video camera. This careful consideration of the perception of space, which allows us to enter deep into a camera’s perspective, is graced with minimalist elegance and creative intrigue.
The first of a planned series of films in which the German director uses framing and perspective to explore the visualization of three-dimensional space through the two-dimensional medium of a video camera. In the filmmaker’s own words “the project is simply a research into space and how we experience it.” The resulting visual experiment allows us to enter into a camera’s perspective and, at the same time, to experience firsthand the changing nature of our initially-duped perception. Minimalist elegance and creative intrigue accompany the inherently simple concept.