This Is Not Me
This uncompromising, sometimes painfully revealing but always deeply insightful portrait presents the life of Richard Müller from a fresh perspective. We get to know the famous Slovak singer as a still uncommonly charismatic man who has become exhausted by his struggles with addiction, mental illness, and the demands of show business.
“My career is over today,” pants a winded Richard Müller after one of his recent concerts. “Like hell it is,” responds a member of his team, adding resolutely, “You’re at the point where you can’t ever stop.” People can become so hopelessly enmeshed in the machinery of show business that it becomes impossible to free themselves – and perhaps they don’t even want to… With his inimitable voice and unmistakable personal charisma, the renowned singer took the 1990s Czech and Slovak pop-rock scenes by storm. After the new millennium, however, he veered away from his outstanding career, the result of a frenetic lifestyle involving addiction and psychological issues. On tour with the band Fragile, we peer into Müller’s damaged core but without a taste of sensationalism, allowing director Miro Remo to frame an uncompromising portrait: While repeatedly laying things painfully bare, the film always remains deeply insightful.