A lithe, quicksilver portrait of a woman whose loss of sight only serves to sharpen her creative imagination. This standout directorial debut feature for screenwriter Eskil Vogt retains many of the literate, self-reflexive touches he brought to his collaborations with helmer Joachim Trier while finding its own alternately droll, sexy, heartbreaking rhythms.
A lithe, quicksilver portrait of a woman whose loss of sight only serves to sharpen her creative imagination. This standout debut feature for screenwriter Eskil Vogt retains many of the literate, self-reflexive touches he brought to his collaborations with helmer Joachim Trier while finding its own alternately droll, sexy, heartbreaking rhythms. The film serves as a revelatory showcase for actress Ellen Dorrit Petersen, who spends much of her time writing, creating a fictional narrative that allows her to see in her mind what she can no longer see with her eyes. As in Reprise, Vogt shows a deep-set fascination with how writing can serve alternately as a means of escape, vicarious experience, catharsis and self-discovery. Vogt finds ingenious cinematic ways of visualizing a writer’s fickle temperament, with sets and locations (even the gender of one character) that change onscreen as they evolve in the character’s mind.