In the economically depressed neighborhoods of South Central Los Angeles it’s far too easy to get on the wrong side of the law. One fateful day 42-year-old Brian, who has just been released from serving a long prison sentence, experienced it firsthand. The vicious cycle of social determination, however, also begins to effect the lives of teenager Juan and seven-year-old Gianni. The debuting director immerses herself in the depths of human vulnerability in order to draw out fragments of hope.
In the economically depressed neighborhoods of South Central Los Angeles it’s far too easy to get on the wrong side of the law. Here, theft and drug dealing are the order of the day, and even minor offenses can erupt into unexpected violence that you’ll regret for the rest of your life. One fateful day 42-year-old Brian, who has just been released from serving a long prison sentence, experienced it firsthand. The time has come to breathe in deeply his newly regained freedom, although in a world so transformed as to be unrecognizable it’s easy for a person to suffocate. It’s even harder to watch as Juan, a teenager on probation, and seven-year-old Gianni get caught in the vicious cycle of social determination. Three portraits mutually reflecting each other – the tale of a single sad life manifest in three forms. With sensitivity and respect for her protagonists, the debuting director immerses herself in the depths of human vulnerability in order to draw out fragments of hope, demonstrating that if your life completely falls apart, you might be able to discern its contours in something as simple as a cup of coffee.