Masuda, a new worker at a factory, suspects a coworker of being a convicted killer. And a properly written exposé might allow him to return to the world of journalism. But it might also reopen the scars of his own past. This carefully constructed picture explores the limits of responsibility while treating the notion of coming to terms with guilt.
Masuda always thought of himself as a successful journalist, but after one of his articles unexpectedly causes tragedy he goes to work at a factory. As he gets to know a withdrawn coworker, a sudden suspicion grows that the man is perhaps a convicted murderer who once killed three little children. And maybe if he wrote an article about him he could get another crack at the world of journalism. At the same time, however, working on the piece reopens the scars of his own past. This carefully constructed picture, about the limits of responsibility and coming to terms with guilt, willingly engages philosophical questions without abandoning the draw of a thoroughly human story.