“I am afraid that I am doing something I might not have thought through,” Zita Erffa says despondently in the introduction to her profoundly personal documentary. She sets out for Connecticut to visit her brother Lászlo, who, years earlier, entered the conservative Roman Catholic order of the Legionaries of Christ. Yet her quest to uncover the reasons for this radical decision, which caused him to sever practically all ties with his family, is accompanied by uncertainty as to her own motivations for probing the life of someone close to her. The gentle humour and breezy self-reflection nevertheless gradually transform her confidently directed work into an effective pretext for long-desired dialogue with her beloved brother, and a therapeutic means to help her heal herself.