The 20th century is just around the corner and resistance from the indigenous peoples of North America against concerted white efforts at genocide is now at a trickle. Traveling from Arizona to Montana, a dangerous pilgrimage by a motley crew is underway led by a taciturn American Army captain assigned to carry out what he considers an odious task – to escort a sick Cheyenne chief on his last journey. Starring Christian Bale, Rosamund Pike, and Wes Studi.
The 20th century is just around the corner and resistance from the indigenous peoples of North America against concerted white efforts at genocide is now at a trickle. Traveling from Arizona to Montana, a dangerous pilgrimage by a motley crew is underway led by a taciturn American Army captain with a reputation as a merciless Indian killer, who is assigned to carry out what he considers an odious task – to escort a sick Cheyenne chief on a journey to his final resting place. The latest film from Scott Cooper, whose Academy Award-winning picture Crazy Heart opened KVIFF in 2010, will delight lovers of epic drama and admirers of the classic Western. At the height of their game, Christian Bale, Rosamund Pike, and Wes Studi star.