Black Mother
This seminal cinematic portrait of Jamaica and its inhabitants compellingly merges the country’s spiritual, material, historical, and cultural contexts into a visual poem with a unique rhythm and an engaging narrative. Khalik Allah has created a colorful collage of the island nation, with images that exist almost between dream and reality.
In his latest film American street photographer Khalik Allah trains the camera lens on the faces of the inhabitants of Jamaica as well as on the environment in which they live. This seminal cinematic portrait of a nation finds its strength and significance in the director’s knack for merging spiritual, material, historical, and cultural contexts into a visual poem with a unique rhythm and an engagingly discursive narrative. Director Allah has created a colorful collage of the island nation, of its past and present, its ideas, myths, and religions, where images of street prostitutes, preachers, and also colonial history essentially exist between dream and reality.