The tranquil, traditional life of a family from the indigenous Wayuu population falls victim to the thirst for wealth. The main protagonist, Rapayet, loses touch with the life of his people and becomes a major marijuana dealer. What starts out as an innocent way of earning enough money to marry his beloved ends in conflict and vanity and a spiral of intra-tribal violence and revenge. The nonprofessional actors give natural performances as characters radiating dignity and honor. A visually polished family saga about the birth of the drug cartels, the film comments on the national history of Colombia and the state of the country today.