Komorní příběh osamělé Delphine, která se pokouší strávit dovolenou mimo Paříž, nabízí úvahu o možném skrytém smyslu našeho všednodenního bloudění. Na MFF v Benátkách 1986 získal režisér Eric Rohmer za svou křehkou komedii Zlatého lva a Cenu FIPRESCI.
Je červen a celá Paříž vyrazila na prázdniny. Sekretářka Delphine má před sebou dva týdny volna, ale kamarádka na poslední chvíli zruší domluvenou dovolenou, protože chce být s novým přítelem. Delphine je však momentálně sama a vyrazit si s rodiči do Irska se jí nechce. Přátelé ji pozvou do Cherbourgu, ale ona se po pár dnech vrátí domů, osamělejší a sklíčenější než předtím. Ani možnost odjet s bývalým přítelem do Alp se neosvědčí. Nakonec se dívka rozhodne, že svou beznaděj smyje v moři. Uzavřená Delphine se však v davu opálených rekreantů cítí hrozně. Seznámí se sice s mladou Švédkou, ta si však prázdniny představuje jen jako bezstarostný flirt s co největším počtem mužů. Delphine rezignuje a sbalí si kufr, aby zbytek volna strávila v Paříži. Na nádraží v Biarritzu se s ní však dá do řeči sympatický mladík, který jí ukáže jedinečný přírodní úkaz: zelený paprsek vznikající při západu slunce nad mořem. Křehká komedie, jejíž scénář autor napsal s hlavní představitelkou Marií Riviérovou, nabízí úvahu o možném skrytém smyslu našeho všednodenního bloudění. Na MFF v Benátkách získal režisér Zlatého lva a cenu FIPRESCI.