Z jedné strany ponurý příběh o lidech na okraji života, kteří se živí sběrem odpadu, z druhé výpověď o bezohledných, krutých gaunerech, schopných jakékoli podlosti. Právě jim se dostane do spárů bezelstný vyděděnec Edi. Nejlepší polský film minulého roku, na Berlinale 2003 získal Cenu FIPRESCI.
Edi pečuje o Jureczka, který je poněkud mdlého rozumu. Živí se sběrem šrotu. Jsou to sice bezdomovci, ale okolí je respektuje. Jejich rozmluvy nepostrádají smysluplnost. V jakési krčmě poznají bratry, kteří obchodují s alkoholem a jsou pověstní bezohledným vymáháním dluhů. Po smrti rodičů se starají o svou sedmnáctiletou sestru. Žárlivě ji střeží před muži a po večerech ji zamykají. Protože je Edi slušný a sečtělý, ale i notně nevzhledný, najmou ho na její hlídání. Jednoho večera dívka vymámí od bezelstného Ediho klíč a po třech měsících se ukáže, že je těhotná. Dívka prohlásí, že ji znásilnil Edi. Bratři ho krutě zmrzačí. Navíc mu vnutí nemluvně. Aby o ně mohl pečovat, odjede Edi s Jureczkem k příbuzným na venkov. K dítěti přilne otcovskou láskou, ale není mu jí dopřáno. Objeví se bratři se sestrou, která se nakonec za svého milence provdala, a děcko Edimu odeberou. Ten se s Jureczekem opět vrací do města ke své poctivé obživě. Ediho ztělesnil Henryk Golebiewski, kdysi dětská filmová hvězda, dnes zámečník.