Vysídlený ostrov se stal střelnicí. Žije tu jen Jakub, který má ověřovat přesnost zásahů. Podivínský stařec se pasoval na pastora neexistující komunity a sní o misionářském poslání v Africe. Do výchovy je mu svěřen chlapec, který se vrhl s nožem na matku. Jejich soužití není bez problémů.
Vysídlený ostrov se stal střelnicí. Povinností starého Jakuba je sledovat a hlásit přesnost zásahů. Podivínský stařec se pasoval na pastora neexistující komunity, sní o misionářském poslání v Africe a překládá do svahilštiny Vergiliovu Georgicu. Jednoho dne je mu svěřen do péče chlapec, který se na pevnině vrhl na matku s nožem v ruce. Jako mlčící společník pak s Jakubem pečuje o koně, šlape měchy jeho varhan, poslouchá africké zpěvy a z věže rozbořeného kostela sleduje exploze. Zatvrzele odmítá odpovídat na matčiny telefonické dotazy. Jedné noci palba rozmetá ruiny kostela a Jakub zahyne. Chlapec vyrazí ve člunu na moře.