Hraný dokument debutující rakouské filmařky konfrontuje dva způsoby lidské existence. Polská ilegální imigrantka Ewa zoufale shání námezdní práce, aby zajistila lepší život pro sebe a pro svou osmiletou dcerku. Realitní agent Marold zase hledá východisko z osamělosti v bizarních sexuálních praktikách. Osudy obou se spojí...
Rakouská filmařka Ruth Maderová si zvolila pro svůj celovečerní hraný debut téma osamělosti a odcizení. Konfrontuje dva světy, které se místy prolínají, místy míjejí a v nichž bída osamělé lidské existence má různé podoby. Polka Ewa zůstane s osmiletou dcerkou po sezonní práci na rakouských jahodových plantážích nelegálně v zemi. S vidinou lepšího života zoufale shání nejrůznější námezdní práce. Muž středního věku, realitní agent Marold, žije po rozvodu sám a vyhledává bizarní sexuální praktiky. Nesporně dva odlišné životní styly, ale stejná prázdnota. Snímek je natočený jako dokument s minimem dialogů, zato s málokdy vídanou strohou věcností. Režisérka usilovala zejména o zachycení vykořeněnosti gastarbeiterů, kteří jako by neměli žádné soukromí a denně nuzují v bídných podmínkách. Boj, uvedený v titulu snímku, může být bojem o holé přežití nebo i zápasem o city či soucítění. Tragický lidský úděl se v něm obnažuje od samého počátku a naděje na vítězství je velmi mlhavá. Hlavní roli vytvořila polská herečka Aleksandra Justová. lepší živobytí).