Syrově poetické drama, inspirované skutečnými událostmi, líčí prostřednictvím postavy černošského chlapce bolestně krvavou historii drogové scény nejstarší a nejnebezpečnější čtvrti Rio de Janeira. Adaptace románu Paula Linse získala ceny na MFF v Havaně a v Torontu. Střihač Daniel Rezendes byl oceněn Cenou BAFTA.
V 60. až 80. letech se psala krvavá historie drogové scény nejstaršího a nejnebezpečnějšího slumu Rio de Janeira. V prachu ulice Cidade de Deus si s pistolemi hrají už malí kluci. Vzory, jež se snaží následovat, jsou jim starší kamarádi z pouličních zlodějských gangů. Kdo se v místních favelas narodil, také zde zemře – možná dost brzy a násilně. Buscapé vyrůstá v neskutečně brutálním prostředí a až do té chvíle, kdy se na přátele poprvé podívá hledáčkem fotoaparátu, netuší, že by pro něj mohla existovat spása. Možnost „jiné optiky“ se pro něj stává prostředkem, jak se z aktéra změnit v pozorovatele: zděšeného, soucítícího, neschopného zavřít oči před beznadějí světa. Drsně poetické drama inspirované autobiografickým románem Paula Linse se stalo nejúspěšnějším filmem na MFF v Havaně 2002. Na MFF v Torontu získalo Vision Award a na AFI Festu Cenu publika, bylo nominováno na Zlatý glóbus jako nejlepší zahraniční titul roku a jeho režisér získal nominaci na evropskou filmovou cenu Felix. Střihač Daniel Rezendes byl oceněn Cenou BAFTA.