Dcera Noriko už má nejvyšší čas najít si životního partnera. To si myslí celá rodina, hledající vhodného a pokud možno zámožného ženicha. Noriko však představám své rodiny udělá čáru přes rozpočet, když se instinktivně rozhodne pro méně atraktivního souseda Jabeho.
V pozadí pravidelných každodenních rituálů třígenerační rodiny Mamijových lze vytušit jednu starost: dcera Noriko má již nejvyšší čas najít si životního partnera. V tomto rodinném zadání, o něž projevuje nejmenší zájem právě Noriko, sehraje roli i její nadřízený, který rodinu nasměruje na úspěšného podnikatele středního věku. Noriko však představám své rodiny udělá čáru přes rozpočet, když se instinktivně rozhodne pro Jabeho ze sousedství. Rodina se s touto mnohem méně výhodnou partií nakonec smíří a Noriko odjede do vzdáleného působiště svého partnera… Režisér zde oproti Pozdnímu jaru, v němž byla modernost a tradice v harmonii, ukazuje neslučitelnost tohoto vztahu, který je hrdiny moudře přijímán jako nevyhnutelný.