Komorní příběh čtyřicátníka Philippa, lyrické duše a nešťastného vyděděnce, je vyprávěn se smyslem pro drobný všední detail i evokaci fantastických vizí. Skutečným tématem je ale neokázalý hold síle lidské vzájemnosti.
Podobně jako další letos uváděný kanadský film Já, Claudia i Odvrácená strana měsíce je adaptací divadelní one man show, tentokrát napsané pro mužského představitele. Na plátně je postav více, vedle Philippa, klíčového hrdiny, tu má význam zvláště jeho bratr André, oba sugestivně ztělesňuje autor textu a režisér, známý kanadský filmař Robert Lepage. Experimentuje s HD digitální technologií, aby evokoval svět pocitů senzitivního Philippa, jenž se už léta marně snaží prorazit se svou vědeckou prací o vesmíru. V patnácti prodělal operaci mozkového nádoru a její následky jsou zřejmě příčinou jeho odlišnosti: ve svých čtyřiceti je osamělý, uzavřený, fixovaný na matku a své neúspěšné teorie, s bratrem se nestýká. Žije v zatrpklosti z trvalého zklamání a pak se náhle v krátké době musí vyrovnat se smrtí matky, absolutní prohrou i velkým oceněním. Největším ziskem je ovšem nabyté vědomí bratrské sounáležitosti, podaná ruka Andrého, která Philippa zbaví vší pozemské tíže.