Osmiletá Neda, která při ničivých povodních prožila těžký šok, stráví se svým nevlastním bratrem pár dní u jezera s koloniemi ptáků a očistná síla přírody v ní probudí srdce malířky.
Prudké povodně, které zničily severní část Íránu, rozvrátily i život osmileté Nedy. Dívenka, prožívající těžký šok, se dostane do nové rodiny svého otce. Manželka však nehodlá Nedu přijmout, jen její nevlastní bratr se nad mlčící holčičkou se smutnýma očima smiluje. Když si ji nechtějí nechat ve městě v nemocnici, pokusí se v ní znovu probudit zájem o okolní svět. Na rybí farmě na břehu jezera, kde se na květech třepotají motýli a kde hnízdí hejna ptáků, o jejichž tajemství se vyprávějí legendy, tragédie jako by ztratila svou sílu. Velebná krása přírody, která je očistnou lázní pro duši, v Nedě rozezní její výtvarný talent, realita se proměňuje v poetické obrazy a rodí se příběh o mladičké malířce, ztracené v nepřátelském světě.