Snímek, vyznamenaný Cenou Arte za evropský dokument 2004, přináší sugestivní svědectví o děsivých kontrastech globalizovaného světa. V rozhovorech s nejrůznějšími lidmi z okolí Viktoriina jezera v Tanzanii se odvíjí drastický příběh místa, jemuž hrozí nejen ekologická katastrofa. Denně odtud odlétají letadla s rybami pro Evropu, zatímco zdejší obyvatelé umírají na AIDS a na bídu.
Ačkoliv se celovečerní dokument známého evropského dokumentaristy soustřeďuje na “mikrokosmos” u pobřeží Viktoriina jezera v Tanzánii, vypovídá velmi naléhavě o globálních problémech současného světa. V šedesátých letech byl do tohoto největšího tropického jezera na světě (odkud vytéká Nil) vysazen nilský okoun. Tento predátor se zde rozmnožil takovým způsobem, že vyhubil všechno živé. Zároveň se ovšem stal zdrojem obživy pro chudý kraj a významným vývozním artiklem. Ruské dopravní letouny denně odvážejí do Evropy a do Japonska 500 tun ryb (a nazpět nezřídka ilegálně dovážejí zbraně). Vznikly tu moderní rybárny, ale také děsivé pracovní kolonie, v nichž domodorodé obyvatele kosí AIDS, alkohol a zločin. Hubert Sauper s kolegou natočili v obtížných podmínkách a pod různým krytím rozhovory s mnoha lidmi: od ruských a ukrajinských pilotů přes nočního strážce a prostitutku až po majitele rybárny a oficiální představitele.