Strastiplná anabáze při hledání rasového a náboženského sebeurčení mladého Etiopana. Kvůli záchraně holého života je Shlomo jako dítě deportován do Izraele. Zde, adoptován do francouzské rodiny předstírá, že je etiopský Žid - Falaš. Zatížen komplexem z utajené identity zápasí o vlastní lidskou důstojnost až do dospělého věku.
Devítiletý černý Etiopan se jen díky zfalšované židovské identitě dostane z utečeneckého tábora v Súdánu, kde mu hrozí smrt vyhladověním. Jeho matka — křesťanka — ho propašuje do záchranného transportu etiopských Židů — Falašů — , které přijímá do azylu Izrael („operace Mojžíš“ v roce 1984). Pod novým jménem se Shlomo obtížně aklimatizuje v odlišném prostředí i v jiném náboženském řádu. Teskní po matce a odmítá přizpůsobit se kolektivu, s nímž je v neustálých konfliktech. Teprve adopce do harmonické rodiny ho zklidní, i když dál trpí komplexem z utajení pravého původu. Než Shlomo dospěje, projde při hledání skutečné — lidské — totožnosti nelehkými zkušenostmi v sociálním zařazení i v navazování vztahů. Zažije rasistické útoky, judaismus i válku v okupovaných teritoriích, vystuduje medicínu ve Francii, než se konečně jako zralý muž, sám otec, vrátí zpět ke svým kořenům.