Před mnoha lety žila ve vesnici Ikuta mladá žena jménem Unai-Otome. Byla krásná, a proto nebylo divu, že měla dva nápadníky; oba ji velmi hluboce milovali. Dívka byla zcela rozpolcena, pro kterého z nich se rozhodnout. V zoufalství se rozhodla pro třetí možnost a vzala si život. Ačkoli její úmysly byly naprosto čisté, ani ve smrti nenašla tak toužebně hledanou útěchu. Poutník kráčející po mnoha a mnoha desítkách let kolem jejího hrobu potkává krásnou dívku a její příběh opět vyplouvá z hlubin času... Snímek, vycházející svým dějem z klasické hry tradičního divadla nó, představuje dokonalým zprostředkováním pocitu absurdity lidské existence vrchol Kawamotova mistrovství.