Před více než deseti lety odstranila mafie kněze Puglisiho, který se ve své farnosti na okraji Palerma snažil zabránit nevyhnutelnému přerodu dětí ulice ve členy „ctihodné společnosti“. Faenza, vracející se ve svém filmu k posledním třem letem života tohoto kněze, natočil neokázale poutavý pohled do života fascinující osobnosti.
„Vrátil jsem se, abych pomohl dobrým lidem kráčet se vztyčenou hlavou,“ pronesl otec Giuseppe Puglisi, dosazený v roce 1990 palermským arcibiskupem do farnosti v rodném Brancacciu, na předměstí sicilské metropole, a zastřelený mafií v den svých narozenin o tři roky později tamtéž. Ve svém novém filmu se režisér Roberto Faenza obrací k pohnuté době, kdy mafie stupňovala agresi vůči italskému státu a prostřednictvím bombových útoků v Římě, Miláně či ve Florencii dokazovala svůj vliv i mimo „rodnou“ Sicílii. Po více než deseti letech od násilné smrti kněze se Faenza vrací ke tři roky trvající Puglisiho snaze zabránit dětem ulice v postupném přerodu ve členy zločinecké organizace. Režisér a spoluautor scénáře se vyhýbá nabízející se laciné glorifikaci hrdiny a podává o jeho charakteru a skutcích až překvapivě lakonické svědectví. Nenápadnou naléhavost snímku podtrhuje vynikající herecký výkon Luky Zingarettiho v hlavní roli.