Naprosto nekonvenční, téměř experimentální a poetický kriminální film, vykreslující neobvyklý portrét afrického přistěhovalce a jeho reakce na americký způsob života.
Film sleduje policistu afrického původu ze Seattlu jménem Z na jeho služebních pochůzkách během sedmi dnů a šesti nocí. S hlavou plnou myšlenek na svou dívku, která odjela na výlet pod stan se svým spolubydlícím, proplouvá nesoustředěný Z denní rutinou a bizarním světem zločinu (a zločinců). Policejní pochůzka je naprosto nekonvenční, téměř experimentální kriminální snímek, jehož hlavní hrdina se natolik zabývá pravděpodobnou nevěrou své přítelkyně, že si téměř neuvědomuje svět zločinu, který ho obklopuje. Jednotlivé zločiny se stávají pouze zrcadlem vnitřního stavu jeho rozrušené mysli. Ve filmu se objeví čtyřicet kriminálních případů, které se v Seattlu skutečně staly. Navzdory relativně nízkému rozpočtu se snímek může chlubit nádhernou, poetickou kamerou, téměř stovkou nejrůznějších exteriérů a místním obsazením ze Seattlu a z okolí.