Živý, vrstevnatý portrét hledá kořeny velkého úspěchu současné islandské hudební scény. Od Björk (průvodkyně filmu) a Sigur Rós k méně známým, inspirativním a bizarním osobnostem.
Živý, vrstevnatý portrét přibližuje současnou islandskou hudební scénu. Úspěch Björk či skupiny Sigur Rós představuje pro režiséra Magnussona šťastně otevřené dveře do příběhu, jak malý národ, který se drží vlastních kořenů, dokázal vyprodukovat pop s globálním ohlasem. Vypráví o mnoha dalších talentech, vždy jinak zacházejících s melodikou a přírodním nábojem příznačným pro Island (skupiny Múm a Slowblow, skladatel Johann Johannson, písničkář digitálního věku Mugison). Film mluví obecněji o síle hudby i o svébytném ostrově, jehož národ je nezávislý teprve šedesát let. I kapely pak sdílejí jakýsi pocit čerstvé adolescence. „Kolem nás byla spousta hysterického nacionalismu a silné příznaky kolektivní puberty,“ říká Björk. „Když nastoupila má generace, ptali jsme se sami sebe, co znamená být Islanďany a jak získat spíš pocit hrdosti než provinění.“