Marlon Brando a Elizabeth Taylorová v hlavních rolích příběhu skupiny osob zmítaných (nejen) sexuální frustrací v uzavřeném prostředí vojenské základny na americkém jihu. Jeden z Hustonových snímků, kterému se dostalo zaslouženého uznání až po mnoha letech.
V Hustonově rozsáhlé filmografii lze vedle snímků, které zaznamenaly úspěch okamžitě po svém uvedení, nalézt nemálo filmů oceněných až po mnoha letech. Odlesky ve zlatém oku, jeden z emblematických příkladů nespravedlivě opomíjeného filmového outsidera, vypráví o několika osobách zmítaných (nejen) sexuální frustrací v uzavřeném prostředí vojenské základny na americkém jihu. Major Penderton, ve strhujícím podání Marlona Branda, halí potlačovanou homosexualitu do zatuhlé fasády zmatečně artikulované mužnosti, zatímco jeho dominantní manželka (Elizabeth Taylorová) realizuje své pohrdání v náručí jiného muže. Hustonova adaptace románu Carson McCullersové intenzivním způsobem přibližuje atmosféru deformovaných emocí uvnitř klaustrofobní reality vojenského prostředí. K tíživé uhrančivosti filmu přispívá i speciální sépiová tonalita obrazu, dosažená procesem redukujícím barvy na minimum.