Rodinná komedie o tom, že nikdo nechce zůstat sám. Jejími protagonisty jsou horolezec Luboš, baletka Anna a jejich ratolesti Vašek a Amálka, kteří však nefungují jako normální rodina, protože tatínek Luboš pracuje v Alpách jako záchranář a domů přijíždí jen jednou za čas. Tentokrát ho ale doma čeká řada problémů. Malá Amálka odmítá jet na školu v přírodě, protože si chce tatínka užít, a ten proto musí přijmout roli zdravotního bratra a odjet s její třídou na pár dní do Tater, kde se jeho pobyt nečekaně prodlouží. Anna, která právě řeší odchod do důchodu a ztrátu milované profese, na něj čeká na chalupě u dědy Pepíka, který odjel do Prahy na počítačový kurz, a Vašek by zase rád vycestoval na ekologickou expedici do Karibiku. Rozvíjí se řetěz náhod a nedorozumění, kterým napomáhají další svérázní aktéři.