Na hranicích Mexika a Spojených států se nachází velké množství tzv. maquiladoras – obrovských manufaktur, jejich vlastníky jsou velké nadnárodníspolečnosti. Působivě stylizovaný a velmi osobní snímek vypráví příběh skupiny žen, které se rozhodly vzepřít se neúnosným pracovním podmínkám, jimž jsou v maquiladoras dennodenně vystavovány.
Na hranicích Mexika a Spojených států se nachází nespočet tzv. maquiladoras – obrovských manufaktur vlastněných velkými nadnárodními společnostmi. Pracuje zde více než milion lidí, často za mizivou mzdu a v nevyhovujících pracovních podmínkách. Dynamická Carmen spolu se skupinou žen z Tijuany se rozhodne nahlas vyslovit otázku svých zaměstnaneckých práv a dalších problémů, s nimiž se denně setkává. Svou činnost průběžně natáčí na video. Tvůrci filmu zdařile prokládají tyto strohé záznamy stylizovanými poetickými pasážemi a vytvářejí tak velmi osobní snímek.