Křehký černobílý příběh o starci, který se snažil pomocí hry na housle přežít občanskou válku... Nevšední debut, dvakrát v rozmezí jednoho roku vybraný do Cannes: ve své krátké i celovečerní verzi.
Příběh, jenž si zasloužil, aby byl vyprávěn... 70. léta, mexická revoluce, housle, munice, armáda a rebelové. 82letý Don Plutarco, jeho syn Genaro a vnuk Lucio, jejich mlčenlivý svědek, vedou dvojí život: jsou zároveň muzikanty a farmáři a k tomu se stali součástí skupiny povstalců, která se v partyzánské válce chystá svrhnout vládu. Jednou vpadne do vesnice mexická armáda. Don Plutarco uprchne do hor, kde Genaro právě plánuje s ostatními povstalci protiútok... Jako bezbranný houslista se Don Plutarco rozhodne proniknout do vojenského tábora. Hrou na housle okouzlí velitele, jinak bezcitného brutálního žoldáka, který starci přikáže, aby se vracel každý den. Houslista má hudbu, ale potřebuje zbraně a munici. Velitel potřebuje potlačit rebelii, ale miluje hudbu. Oba muži v napjaté atmosféře sledují své protichůdné cíle...