Velmi netradičně pojatý samurajský příběh o mladém muži, jenž má vykonat mstu na vrahovi svého otce, avšak o svém poslání začne pochybovat. Stará pravda, že odpovědí na zlo nemusí být nutně jen další zlo, ve svižném, komediálním podání s půvabnou výpravou.
Začátek 18. století. Mladý samuraj Soza má pomstít smrt otce, aby tak hájil čest svého klanu a odměnou získal velký majetek. Odchází do chudé vesničky Edo, kde nyní žije poklidným rodinným životem vrah jeho otce. Soza si zde pronajme domek a otevře školu kaligrafie. Přichází doba, kdy rozkvétají třešně a ve vesnici se při slavnostech hraje pro publikum samurajský příběh. Při představení se ukáže, že Soza umění boje příliš neovládá a aktu msty se děsí. Čas plyne a Soza o svém úkolu stále více pochybuje, podléhá pomalému tempu života ve vesnici, svérázným sousedům a především krásné vdově Osae… Snímek Hana, jenž parafrázuje jedno z nejoblíbenějších japonských samurajských vyprávění, je milou, vtipnou a nápaditou moralitkou s okouzlující výpravou. Režisér si předsevzal snímkem metaforicky reagovat na světovou, a tedy i japonskou strategii odplaty uplatňovanou po 11. září. „Rozhodně jsem ale nechtěl natočit politický film, mým záměrem je diváka především bavit,“ říká režisér.