Dokumentární snímek Jisky Rickelsové se skládá ze čtyř kapitol ilustrujících snahu lidí pokořit čtyři základní živly: oheň, vodu, zemi a vzduch. Působivost filmu s vizuálně vytříbenou kamerou v roli nezúčastněného pozorovatele je místy vhodně umocněna ambientními zvukovými plochami.
Dokumentární snímek Jisky Rickelsové se skládá ze čtyř kapitol ilustrujících snahu lidí pokořit čtyři základní živly. V první části věnované ohni nás tvůrci zavedou mezi skupinu hasičů operujících v sibiřských lesích, kde v letních měsících pravidelně vypukají rozsáhlé požáry. V části zasvěcené vodě se pro změnu vydáme na Aljašku za lovci krabů královských, kteří jsou nuceni vyrovnat se s klaustrofobním prostředím rybářské lodi zmítané divokým rytmem rozbouřeného moře. Pro ilustraci zemního živlu si režisérka vybrala práci horníků v obřím německém dole, kde cestou nekonečnými chodbami do nitra hory lze narazit i na výstižné ukazatele s nápisem „Do pekla“. Poslední kapitola o vzduchu sleduje extrémní fyzickou a psychickou zátěž, které jsou vystaveni astronauti v rámci přípravy před cestou do vesmíru. Působivý snímek s vizuálně vytříbenou kamerou v roli nezúčastněného pozorovatele je vhodně prokládán ambientními zvukovými plochami.