Podle Trnkovy knížky Zahrada natočil Pojar v 70. letech pětidílnou sérii. Pouze v tomto prvním dílu chybí reliéfní loutky čtveřice roztomilých kluků, zde je místo jen pro jemně humorný a zároveň melancholický kreslený příběh o tom, jak kdysi dávno vznikla ve městě tajemná zahrada.