Rita žije lehkovážným životem. Má šest dětí – každé s jiným mužem. Teď chce po matce, která ji jako dítě sama zanedbávala, aby se starala alespoň o svá vnoučata. Druhý celovečerní film režisérky Marie Spethové, považované za významnou představitelku takzvané berlínské školy.
Rita, hledaná v Německu policií pro krádež a jiné delikty, uteče i se svým malým dítětem do Belgie. Tam se snaží najít svého biologického otce, kterého nikdy neviděla. Ten má ale ženu a děti. Rita je zatčena belgickou policií a dopravena zpátky do Německa, kde si má odsedět svůj trest. Její čtyři další děti žijí zatím u její matky Isabelly. Po propuštění z vězení chce Rita své děti zpátky, i když s tím její matka nesouhlasí. S pomocí Marca, amerického vojáka sloužícího v Německu, se Rita pokusí vést něco jako normální rodinný život. Příliš brzy se však vrátí ke svému původnímu způsobu existence. Být matkou automaticky neznamená být dobrou matkou… Film s novou německou hvězdou Sandrou Hüllerovou v hlavní roli je chladnou a nemilosrdnou studií života takové ženy.