Film oceněný ruskou kritikou jako nejvýznamnější počin roku poukazuje na neblahé vlastnosti ruské mentality. Své sdělení autor vyhrocuje nadsázkou nejen thrillerově sklenutého děje, ale i díky tomu, že ho situoval do časoprostoru roku 1984, kdy vrcholil marasmus stagnujícího režimu.
Orwellovský rok 1984 v průmyslovém městě Leninsk. Poslední dny, kdy vrcholil marasmus stagnujícího režimu. Přistávají letadla s „nákladem 200“ – zinkovými rakvemi z Afghánistánu. Děj, propojený zločinnými aktivitami policisty Žurova, prostupují motivy korupce a beztrestnosti násilí, které Žurov páchá s kamennou tváří maniaka. Jeho obětmi se stávají dcera stranického funkcionáře, náhodný opilec, vietnamský dělník, filozofující snílek... Galerii postav své doby doplňují velitel vojenské posádky, docent katedry ateismu a mladík, který předjímá čas přestavby obchodováním s kožešinami na černém trhu... Přes prvky thrilleru autor charakterizuje svůj film jako tragédii. Na mysli má zejména neblahé vlastnosti ruské mentality, neschopné soudných reakcí na okolnosti útlaku i svobody. Ruská kritika ocenila snímek na FF v Soči jako nejvýznamnější počin poslední doby.