Mysteriózní thriller, jenž některými motivy a atmosférou připomene Roegův nejúspěšnější film Teď se nedívej. Mladá architektka přijíždí na irský venkov splnit si sen – zrenovovat starý dům. Neočekávaně ovšem otěhotní a za slupkou zdánlivě důvěrně známého světa začínají bublat tajemné síly, dřímající v napohled obyčejných věcech.
Po dvanácti letech se Nicolas Roeg vrátil k režii celovečerního filmu mysteriózním thrillerem, který některými motivy a svou atmosférou připomene jeho nejúspěšnější snímek Teď se nedívej (Don’t Look Now), uvedený na MFF KV v roce 2006. Mladá architektka Liffey (Kelly Reillyová) přijíždí s přítelem na irský venkov splnit si svůj sen – zrenovovat starý dům. Mabs (Miranda Richardsonová) žije na sousední farmě se svou rodinou a s poněkud zvláštní starou matkou (Rita Tushinghamová). Mabs má již tři dcery a zoufale touží po čtvrtém dítěti, tentokrát chlapečkovi. K dosažení svého jsou Mabs a její matka ochotny využít i praktiky, pro něž se nejčastěji užívá označení „okultní“. Ovšem ta, jež neočekávaně otěhotní, je Liffey. Vyprávěná v poklidnějším rytmu než Roegovy starší filmy rozvíjí Pýchavka zneklidňující motivy tajemných sil, které dřímají v napohled obyčejných a důvěrně známých věcech. Kameny, domy nebo drobné předměty jako by do svých struktur, jež přežijí generace, absorbovaly příběhy a emoce těch, kteří s nimi přišli do styku. Pohled na bílou zeď domu nebo kámen v lese se znenadání mění, protože za zdánlivě neškodnou slupkou „mrtvých“ věcí prosvítá skrytý svět, jenž existuje v perspektivách, které jsou mimo kontrolu lidského chápání. I Pýchavka obsahuje pro Roega typické odvážné sexuální scény. Jestliže snímek Teď se nedívej vyvolal v roce 1973 skandál „věrohodnou“ sexuální scénou, Pýchavka jde v zobrazení sexu zase o kus dál, když jej zachycuje nejen poměrně otevřeně, nýbrž doslova z vnitřní perspektivy.