Jeden z nejzajímavějších filmů uvedených v sekci Un certain regard MFF v Cannes 2008 má vše, čím si filmy Benta Hamera získaly přízeň diváků i kritiky: jemný humor, originální scénář a především nezapomenutelnou atmosféru. Odd Horten pracoval celý život jako strojvedoucí. Přišel čas odejít do důchodu a Horten zítra pojede na své pravidelné trase Oslo – Bergen naposledy. Poprvé za čtyřicet let práce u dráhy však přijde pozdě… Půvabný film nejen pro milovníky vlaků.
Život sedmašedesátiletého Odda Hortena je nerozlučně spjat s vlaky. Jako strojvůdce jezdil trasu Oslo – Bergen dlouhých čtyřicet let, teď však nastal čas odejít do důchodu. Ve chvíli, kdy vlak odjíždí bez něj a Horten osamí na nástupišti, si uvědomí, že má náhle před sebou nový život bez jízdních řádů a důvěrně známých stanic, život plný překážek a nástrah. Ani nástupiště už nevypadá tak bezpečně jako předtím. Začíná nové období, které Hortenovi připraví mnohá překvapení a nastolí řadu otázek. Poletí Horten někdy letadlem? Prodá svou milovanou loď? Přežije šílený noční výlet? Najde starou lásku nebo si pořídí nového psa? Situace, do nichž se hlavní hrdina této skvěle napsané a výtečně zahrané komedie dostává, jsou čím dál absurdnější, a tak vás vlastně ani nepřekvapí, že Horten má najednou na nohou dámské červené boty na podpatcích. Film, který je určený nejen milovníkům vlaků, si svou nezapomenutelnou atmosférou a vtipem zcela získal publikum letošního MFF v Cannes, kde se suverénně zařadil mezi nejpozoruhodnější filmy sekce Un certain regard.