Akční drama z drogami ovládaných favel Rio de Janeira, města, které už bohové definitivně opustili. Kde končí právo a začíná pomsta? Snímek vyhrál Zlatého medvěda na MFF v Berlíně a navzdory úniku na pirátský DVD trh se stal největším brazilským hitem roku.
Mladý policista Nascimento, který se svou ženou čeká narození prvního potomka, je přiřazen k velení elitní jednotky, jež se potýká s drogovými gangy v jedné z riodejaneirských favel. Jeho profesionalita ohromí mladíky Neta a Matiase natolik, že se zapíší do školení pro Nascimentovu jednotku. Velitel by potřeboval sjednotit nasazení a rozum obou mladých mužů – získal by tak za sebe adekvátní náhradu a mohl se uchýlit ke své rodině. Na plány do budoucnosti však v tak rizikovém prostředí není čas. Elitní jednotka je první brazilský film s tématem drogového byznysu, který důsledně přejímá hledisko policejních složek a problematizuje otázku, kam až mohou reprezentanti zákona dojít. Hranice mezi viníky a oběťmi se znejasňují a s nimi i vnímání adekvátnosti zásahů elitní jednotky BOPE. Na díle, které si svým nábojem nezadá například se snímkem Černý jestřáb sestřelen (2001), spolupracovali mnozí ze členů štábu filmu Město bohů (2002).