Chcete vidět trápení Václava Havla při nácviku prezidentské děkovací řeči nebo posoudit, jak umí recitovat Šrámkův Stříbrný vítr, či vědět, jak se podařilo Václavu Klausovi proniknout do jazzového klubu na saxofonovou produkci Billa Clintona? Zákulisí Havlových politických i soukromých dramat sledoval od roku 1992 režisér Pavel Koutecký, po jehož tragické smrti se projektu ujal jeho kolega Miroslav Janek.
Spisovatel a dramatik – ale také bojovník za lidská práva a disident, jenž nečekaně vstoupil do nejvyšší politiky a po listopadu 1989 vykonával funkci prezidenta. Do zákulisí politických i soukromých dramat Havlova prezidentského období nahlíží dokument, který začal Pavel Koutecký natáčet v roce 1992 – v době, kdy Havel zvažoval svou druhou kandidaturu na prezidentský úřad. Unikátní, intimně zaujatý a citlivě kultivovaný snímek odhaluje nejen neznámou podobu jedné z klíčových osobností moderních domácích dějin, ale přibližuje skrz ni i novodobou historii ČR. Stejně jako v Havlově životě hrají i ve filmu důležitou roli jeho manželky Olga a Dagmar, objeví se zde jeho přátelé a spolupracovníci, čeští i světoví politici (Bill Clinton, Madeleine Albrightová, Jacques Chirac), ale i členové skupiny Rolling Stones... Po Kouteckého tragické smrti na jaře 2006 se utřídění natočeného materiálu a dokončení filmu ujal režisér Miroslav Janek.