Pravidelná procházka syna středních let a jeho stárnoucího otce velkoměstskou krajinou magické Prahy slouží zkušenému režisérovi jako východisko hořké komedie o rodinných, mezilidských i historických vztazích. Snímek zdobí i herecké výkony Josefa Somra a Davida Novotného.
Co všechno dělí a spojuje dospělého syna, žijícího momentálně v bezproblémovém vztahu, s jeho starým otcem, bývalým vědcem, jehož paměť je zatěžkána dvěma válkami a množstvím dalších historických i soukromých absurdit? Vztah rozvíjející se více než čtyřicet let má stále ještě své traumatizující i humorné momenty, dluhy, a dokonce i tajemství – a není přitom jisté, zda vůbec lze zabránit opakování starých chyb… Ze zdánlivě banální situace jedné obyčejné procházky otce a syna velkoměstskou přírodou magické Prahy vytěžil zkušený režisér Vladimír Michálek hořký komediální příběh. Ten směřuje napříč generacemi od soukromé „malé“ rodinné historie k velkým dějinám celého 20. století. Inteligentní, svěží a emocionálně působivý snímek inspirovaný novelou současného předního spisovatele Emila Hakla (vyznamenanou cenou Magnesia Litera) nabízí neokázale strhující herecké výkony Josefa Somra (otec) a Davida Novotného (syn).