Fádní odpoledne má formu komicko-melancholické črty, která líčí atmosféru nedělního odpoledne v periferním pražském hostinci, kde zůstalo několik starých štamgastů a náhodných hostů, zatímco místní fotbalový klub hraje existenční zápas o udržení v lize. Film vznikl jako součást „generačního manifestu“ nové vlny Perličky na dně (1965) podle raných próz Bohumila Hrabala.