Uznávaný britský režisér Terence Davies se vrací do míst svého dětství a mládí v Liverpoolu, jehož obraz rekonstruuje z dobových filmových záznamů. Mimořádně poutavý dokumentární film, v němž se zrcadlí nejen poetický styl Daviesovy minulé tvorby, ale i lehkost při práci s hudebním doprovodem.
Liverpool – navenek město, které dalo světu Beatles a v němž sídlí nejúspěšnější klub v historii anglické fotbalové ligy. Při bližším pohledu nevábné místo plné účelné architektury v nevalném stavu. Ale především město plné lidí. V optice poetického dokumentárního filmu Terence Daviese totiž tolik nezáleží na pamětihodnostech a slavných rodácích, ale právě na obyvatelích. Podobně jako Guy Maddin ve filmu My Winnipeg (MFF KV 2008) portrétuje i Davies své rodiště s osobním zaujetím a snímek díky tomu získává nezaměnitelnou strukturu. Ta je vytvářena časově lineárním vyprávěním obohaceným o kontrapunktické zapojení hudební složky, ale i tématy odkazujícími k režisérově fikční tvorbě. Tu připomene též poklidná nálada celého filmu, z níž ojediněle vystupují rozezlené komentáře pronášené ústy samotného autora. Davies své rodiště představuje s jistým okouzlením, zároveň se ale přísně vyhýbá jakékoli idealizaci.