Nedaleko proměnlivých, úchvatných i nebezpečných vod bosporské úžiny, na dohled, a přece nekonečně daleko od Istanbulu, žije v omšelém dřevěném domku čtrnáctiletá Hayat se svým otcem a dědečkem. Matka ji opustila už před lety a založila novou rodinu. Dospívající dívka tím spíš visí na otci, který se živí jako rybář, ale zároveň se pohybuje na hranici zákona, když kšeftuje s posádkami velkých nákladních lodí. A Hayat se stará o domácnost i o dědečka, protivného, hádavého staříka, trpícího těžkým astmatem a závislostí na cigaretách. Dívka, pronásledovaná citovou lhostejností své rodiny, posměchem spolužáků i chtivýma rukama lačného hokynáře, se proto stále více stahuje do tichého světa své fantazie, rozněcované sny o životě za vodou. Pak je ale jednoho dne její otec zatčen a Hayat učiní rozhodnutí svého života... Poetický, výtvarně vytříbený snímek o dívce, jejíž jméno znamená „život", je příběhem životní síly, která si tak či onak nachází cestu vpřed – stejně jako vody Bosporu. Na filmovém festivalu v Antalyi získal film Cenu kritiky a na 59. Berlinale cenu Tagesspiegel Reader’s Jury za nejlepší film.