Vítězný film Berlinale 2001 zkoumá skutečný obsah pojmu intimita na příběhu dvou cizinců, muže a ženy, kteří se pravidelně scházejí k anonymním erotickým schůzkám. Jejich „vztah" funguje bezchybně, dokud jeden z nich neporuší pravidla a nezačne se o druhého zajímat. První režisérův snímek v angličtině.
Každou středu zazvoní u dveří zašlého londýnského domku žena. Muž jí otevře a beze slova, gesta či emoce odcházejí do sklepa, mezi potřebnou i nepotřebnou veteš, k matraci a prostěradlům. Sex mezi nimi je zoufale vášnivý, a přesto podivně chladný. Neznají ani svá jména. Je toto intimita? Pro Jaye (Mark Rylance) jediná, k níž je ochoten. Před časem beze slova vysvětlení opustil ženu a dvě děti a pracuje jako barman, chladný, uzavřený, takřka neschopný normální komunikace. Co od svých „střed" čeká? To pochopí až tehdy, když jednoho dne poruší nevyslovená pravidla a začne svou milenku sledovat k jejímu „civilnímu" životu vdané matky malého synka a amatérské herečky Claire (Kerry Foxová). Toto poznání ho zasáhne tak, že se pokusí její „idylu" zničit. Proč? Studie dvou nešťastných, citově frustrovaných a nenaplněných lidí, vycházející z poloautobiografických povídek Hanifa Kureishiho (Moje krásná prádelnička, Matka), je prvním snímkem, který Patrice Chéreau natočil v angličtině. Při svých úvahách o skutečném významu intimity neváhal v první části filmu použít mimořádně explicitní erotické scény. Důsledně je ale zbavuje jakéhokoli oparu romantiky či něhy a používá je jen jako syrový obraz citového sebeklamu. Intimita zvítězila na MFF v Berlíně 2001 a Kerry Foxová si odvezla Stříbrného medvěda za nejlepší ženský herecký výkon.