Policejní detektiv Agustín Rejas je pověřen vyšetřováním případu brutálních teroristických útoků, za kterými podle všeho stojí členové maoistické gerilové skupiny. Navíc potkává krásnou baletní učitelku Yolandu, jež dává jeho nadané dcerce taneční lekce… Milostný thriller s Javierem Bardemem v hlavní roli natočil John Malkovich v roce 2002 jako svůj celovečerní režijní debut podle knihy Nicholase Shakespeara.
Policejní detektiv Agustín Rejas je pověřen vyšetřováním případu brutálních teroristických útoků, za nimiž podle všeho stojí členové maoistické gerilové skupiny. Jejím vůdcem je hledaný anarchista Ezequiel, který své spolubojovníky fascinuje energií, ideály i osobním charizmatem. Agustín se svými protivníky nemůže nesympatizovat: názory a metody představitelů navenek demokratické, ale ve skutečnosti zkorumpované a fašistické vlády v jeho zemi jsou mu silně proti mysli. Kontrastem k velké hře o násilí a smrti, kterou rozehrává ve své profesi, je detektivovo soukromí. Agustín se marně pokouší brát vážně problémy své manželky Sylviny – a když potkává baletní učitelku Yolandu, která dává jeho nadané dcerce taneční lekce, začne jeho život dostávat nový směr. Atraktivní a trochu záhadná mladá žena ovšem není tím jediným v jeho životě, kdo ho ještě dokáže zaskočit… Pro svůj elegantní, stylový celovečerní režijní debut se John Malkovich v roce 2002 inspiroval stejnojmennou knihou Nicholase Shakespeara. Britský spisovatel a žurnalista ji napsal v roce 1997 na základě skutečných událostí, které se odehrály v Peru v souvislosti s případem hledaného vůdce gerilové organizace Světlá stezka Abimaela Guzmána. Filmový příběh, spojující prvky milostného dramatu a thrilleru, se odehrává v nejmenované latinskoamerické zemi a dotýká se aktuálního tématu terorismu, viděného však optikou světa před 11. zářím 2001. Na MFF v Benátkách 2002 získal Alberto Iglesias cenu za nejlepší soundtrack.