Život zamilované dvojice Amara a Luny se začne měnit poté, co je Amar vyhozen z práce a díky starému známému z vojny dostává místo počítačového lektora v odříznuté komunitě ortodoxních muslimů. Druhý celovečerní film Jasmily Žbanićové, držitelky berlínského Zlatého medvěda za snímek Grbavica, stojí především na výborných hereckých výkonech Zrinky Cvitešićové, Leona Lučeva a členky hlavní poroty letošního MFF KV Mirjany Karanovićové.
„Na putu" v bosenštině znamená být na cestě někam, má to však i duchovní význam, který odkazuje k hledání vnitřního já nebo k osobě, jež se rozhoduje o něčem velmi důležitém, o zásadním životním kroku. Na začátku filmu poznáme zamilovaný pár Amara a Lunu, kteří jsou na stejné cestě, na jedné „vlně". Milují se a touží po dítěti. Jejich cesty se však začnou radikálně rozcházet, když musí učinit nová rozhodnutí jako dvojice, ale především jako samostatné osobnosti. Katalyzátorem všeho je Amarova výpověď z práce a setkání s Bahrijou, starým parťákem z vojny. Tento ortodoxní muslim nabídne Amarovi dobře placenou práci počítačového lektora v letním táboře, z něhož se vyklube od světa odříznutá wahhábovská komunita. Luně se nezdá ani Bahrija, ani jeho žena, celá zahalená v černé burce. Právě ta se nakonec stává Luninou průvodkyní po podivném táboře v idylické krajině na břehu jezera, kde se všichni oslovují bratře a sestro, kde neexistují cigarety, alkohol ani mobilní telefony. Do role Bahrijovy ženy režisérka obsadila členku hlavní poroty letošního MFF KV, s níž spolupracovala už na filmu Grbavica, vynikající herečku Mirjanu Karanovićovou.