Uhrančivě krásná filmová elegie odehrávající se v roce 1916 zachycuje prchlivého mladíka Billyho (Richard Gere), který se snaží spolu se sestrou a přítelkyní uniknout zákonu i osudu mezi sezonními dělníky v Texasu. Restaurovaná kopie druhého Malickova snímku s Oscarem oceněnou kamerou Nestora Almendrose, jež je mnohými považována za nejúchvatnější ve filmové historii.
Chicago, 1916. Mladý ocelářský dělník Billy (Richard Gere) utíká spolu s dospívající sestrou Lindou a svou dívkou Abby poté, co ve rvačce zabije předáka. Trojice, jež se vydává za sourozence, se přidá ke skupině sezonních dělníků na texaském ranči, jehož majitel (Sam Shepard) postupně podléhá kouzlu Billyho dívky. Prchlivý mladík vidí v rančerově citu k Abby příležitost skoncovat s nuzným životem, jeho pragmatické rozhodnutí však nutně přináší osudové následky. Druhý snímek Terrence Malicka, po jehož dokončení se nejtajuplnější z filmových režisérů na dvacet let odmlčel, bývá nezřídka označován za kinematografické dílo s nejkrásnější kamerou v dějinách filmu. Oscarem oceněný kameraman Nestor Almendros je (spolu se samotným Malickem) autorem uhrančivě krásných elegických kompozic snímaných v okamžicích pověstné „magické hodiny" během západu slunce a těsně po něm. Díky filmové kopii studia Paramount, vytvořené z negativu ošetřeného restaurováním, máme možnost ocenit Malickovu snahu zachytit „kapku vody na hladině jezera, ten okamžik dokonalosti".