Berlíňan Gianni Meurer se vydává na cestu do Říma s cílem najít otce, jehož naposledy viděl jako malé dítě a s nímž od té doby ztratil veškerý kontakt. Jediná stará fotografie mu má pomoci v hledání otce, ale především vlastních kořenů a také osobní i národní identity. Pozoruhodný debut kombinuje postupy dokumentárního filmu s fikcí a vytváří působivé road movie o cestě, kterou musí hrdina vykonat, aby jeho život mohl jít dál.
Mladý Berlíňan Gianni Meurer už na první pohled vypadá velmi jižansky a také se tak cítí a chová. Italská krev, která mu koluje v žilách, odstartuje cestu do neznáma s cílem najít vlastní kořeny, ale především otce, jehož naposledy viděl před pětadvaceti lety. Kromě vybledlých vzpomínek z dětství je jedinou památkou na italského otce pár dopisů a jedna fotografie. Gianni se vydává do Říma a na své cestě všem tuto fotografii ukazuje v naději, že někdo muže na ní přece jen nakonec pozná. V pozoruhodném debutu německé režisérky s řadou zkušeností z oblasti dokumentárních filmů se proplétá fikce s realitou a životopisný příběh s dramatem. Road movie o jedné cestě, kterou hrdina musí vykonat, aby jeho život mohl jít dál, je postaveno na improvizovaných dialozích a skvělých hereckých výkonech známého hudebníka Paula Komineka, a hlavně Gianniho Meurera, což je skutečné jméno představitele hlavní role, v Německu populárního muzikálového herce, jenž je stejně jako filmový Gianni napůl Ital a také ztratil veškerý kontakt s otcem v dětském věku.