Epická filmová freska zachycuje 20. až 70. léta 19. století, během nichž se v bolestech rodila moderní Itálie. Pohnutá historie italského národa je vykreslena na osudech tří revolucionářů, kteří se rozhodli obětovat svůj život pro jednotný stát. Film reprezentoval Itálii na festivalu v Benátkách.
Itálie, jak ji známe ze současných map, se rodila v bolestech po dlouhá desetiletí 19. století. Národ rozdrobený na malá království byl zmítán protichůdnými zájmy jihu a severu, monarchistů a republikánů. Domenico, Angelo a Salvatore jsou tři mladí muži z italského jihu. Jejich rodiny se zúčastnily tvrdě potlačeného povstání proti bourbonské monarchistické vládě, a tak se mladíci rozhodují, zda se přidat k právě založenému hnutí Mladá Itálie. Epický film vykresluje události téměř čtyřiceti let, během nichž vznikala moderní Itálie. Režisér a scenárista Mario Martone ukazuje pohnutou historii svého národa na individuálních osudech tří revolucionářů, kteří se rozhodli obětovat svůj život pro jednotný stát. Do historické fresky o zrodu jednoho moderního národa byly obsazeny jak herecké naděje italského filmu, tak již známé a mezinárodně uznávané tváře.