Severská krajina Pobaltí, disputace o tvorbě, vhled do estonské kultury a moderní historie. Erkki-Sven Tüür je nejznámější estonský skladatel po Arvu Pärtovi. Vizuálně silný portrét jednoho z „duchovních minimalistů", který býval strážcem majáku na Faerských ostrovech, plus hudební hostina: film vysloveně určený pro velké plátno.
Severská krajina Pobaltí, disputace o tvorbě, vhled do estonské kultury a moderní historie. Erkki-Sven Tüür je nejznámější estonský skladatel po Arvu Pärtovi. Vizuálně silný portrét jednoho z „duchovních minimalistů", který býval strážcem majáku na Faerských ostrovech, plus hudební hostina: film vysloveně určený pro velké plátno. Tüürovu hudbu prý ovlivnili King Crimson, Emerson, Lake & Palmer, Frank Zappa a Genesis. Skladatel ovšem disponuje širokou škálou prostředků, od gregoriánského zpěvu po křiklavou teatrálnost. Co znamená být skladatelem? Jak se rodí hudební skladba? Snímek sleduje tvůrce při práci v rurálním domovském kraji, provází ho však i na scénu (s věhlasným dirigentem Neemem Järvim) a zachycuje setkání jeho artrockové kapely In Spe.