Venkovský mladík Evžen se vypraví do Prahy, aby poznal lepší život a získal uznání a slávu. Zprvu se musí živit jako metař, píše neumělé básně a jen občas proniká na opilecké večírky „pražské bohémy". Právě tam dostane nabídku psát pro populární zpěváky angažované texty, loajální k panujícímu režimu. Z naivního, ale čestného venkovana se stává cynický boháč obklopený krásnými ženami. Nikdo ho sice nemá rád, ale všichni se ho bojí, takže ho respektují. Absolventský snímek Petra Nýdrleho vznikl na katedře pražské FAMU, a tedy mimo všechny oficiální dramaturgické plány. Po úspěchu při uzavřeném promítání v roce 1980 se ovšem nedostal do distribuce (i když nikdy nebyl oficiálně zakázán), a diváci ho viděli až po listopadu 1989. Od natočení satiry kritizující pružnou morálku normalizačního Československa uplyne třicet let. Černobílý snímek dodnes zaujme kombinací syrových záběrů a stylizovaného hereckého projevu.