Jeden ze soutěžních snímků nedávno skončeného canneského festivalu přibližuje posledních pět měsíců nedobrovolného soužití desetiletého Wolfganga a pětatřicetiletého Michaela. Režijní debut castingového režiséra a spolupracovníka M. Hanekeho je znepokojivou sondou do soukromí zdánlivě obyčejného muže, který zastírá páchaný zločin důsledným dodržováním atributů normálního života.
Jeden z dvacítky soutěžních snímků nedávno skončeného canneského festivalu přibližuje posledních pět měsíců nedobrovolného soužití desetiletého Wolfganga a pětatřicetiletého Michaela. Podle vlastních slov získal renomovaný castingový režisér Markus Schleinzer potřebnou sebedůvěru k natočení režijního debutu po skončení práce na Bílé stuze Michaela Hanekeho. Právě obsazení desetiletého chlapce a jeho herecká průprava představují jeden z důležitých elementů mimořádně znepokojivého filmu, popisujícího bez emocí a sentimentu každodenní život mladého muže, který předstírá rodinnou a zároveň partnerskou idylu s chlapcem proti jeho vůli. Schleinzer zaměřil svou pozornost především na titulní postavu, spořádaného zaměstnance pojišťovací společnosti, který ve snaze zastřít páchaný zločin pečlivě dodržuje znaky normálního života. Převážně statické záběry chladné, nezúčastněné kamery nesdělují víc, než je nutné k pochopení toho, co se děje. Zdrženlivost, jež přispívá k věrohodnosti a o to větší působivosti filmu, vládne též vynikajícím hereckým výkonům centrální dvojice.