Dokumentarista a spisovatel Martin Ryšavý se ve svém nejnovějším dokumentu Medvědí ostrovy opět vrací na Sibiř, tentokrát do odlehlého Nižněkolymského okresu. Putování skupiny místních mužů zasněženou krajinou na opuštěnou meteorologickou stanici se prolíná s osudy stanice a jejích někdejších obyvatel. Poetický portrét krajiny a místa, kde se zastavil čas, byl mezi pěticí filmů nominovaných na Českého lva za nejlepší dokument.